Ehdolla olleista toteutuksista tuomaristo äänesti shortlistalle kolme varsin erityyppistä kampanjaa.
Yritys- ja toimiala-analyysejä tarjoava finanssialan yhtiö Inderes toteutti kampanjan, jolla tavoiteltiin pörssiin listautumista harkitsevien yritysten päättäjiä ja vahvistettiin brändiä. Kuva-arvoitukseksi materialisoitunut mainos nähtiin Arvopaperi- ja Talouselämä-lehdissä sekä Kauppalehdessä ja Inderesin somekanavissa.
Kahvipaahtimo Löfbergsin kampanja puolestaan oli suunnattu kuluttajille, joita tavoiteltiin laajalla mediapaletilla. Printissä kampanjaan valikoitui mukaan Pirkka-lehti. Kampanjan tavoitteena oli kasvattaa tunnettuutta ja saada sen myötä ruotsalainen kahvi yhä useamman suomalaisen kuppiin.
VR Group halusi kampanjallaan kertoa junamatkustamisen ympäristöystävällisyydestä ja vaikuttaa erityisesti yritysten logistiikka- ja työmatkapäättäjiin. Kampanja näkyi erilaisina variaatioina muun muassa Suomen Kuvalehdessä, KL Optiossa, KL Faktassa ja Talouselämässä sekä useissa digitaalisissa mainoskanavissa.
Vuoden aikakausmediakampanja 2021 -ehdokkaat:
Tunkekaa innovaatiot pörssiinne
- mainostaja: Inderes
- suunnittelu: Inderes, Dope Design
- käytetyt mediat: Arvopaperi, Talouselämä, Kauppalehti, some
|
Vahva kahvi vahvalle kansalle
- mainostaja: Löfbergs Finland
- mainostoimisto: Nitro Group
- käytetyt mediat: Pirkka, Alma Media display, Kesko Diginosto, SOK Smart Marketing, OOH JCD, Facebook, Instagram, Youtube, Google
|
|
|
Tulevaisuus liikkuu raiteilla
- mainostaja: VR Group
- mainostoimisto: 358
- tuotanto: Brink Helsinki
- mediatoimisto: ToinenPHD
- käytetyt mediat: Kauppalehti Fakta, Kauppalehti Optio, Suomen Kuvalehti (vastuullisuusliite), Talouselämä, HS Visio, Alma Talent RON, Sanoma RON, ohjelmallinen display, LinkedIn, VR:n omat kanavat
|
Vuoden aikakausmediakampanja palkitaan nyt toista kertaa. Viime vuonna sarjan voitti K-Raudan Repäise-kampanja.
Voittajat julkistetaan Editgaalassa 24.3.2022. Kaikkien sarjojen shortlistat tarkempine tekijätietoineen ovat nähtävissä Editkilpailun kilpailusivustolla.
Lue myös: Vuoden aikakauslehtimainokseksi ehdolla kolme mainossarjaa
Aikakausmedian järjestämässä Editkilpailussa palkitaan vuosittain aikakausmedia-alan parhaita osaajia ja toteutuksia toimituksellisissa sekä markkinoinnillisissa sarjoissa. Markkinoinnilliset sarjat ovat Vuoden aikakauslehtimainos, Vuoden aikakausmediakampanja sekä Vuoden aikakausmediamainostaja. Kilpailu järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2005.