Haku

Löfbergs toi ruotsalaisen kahvin suomalaisten kuppeihin ja vakuutti Editkilpailun tuomariston

– Tämä on meille yhtä suurta kuin silloin, kun Suomi voitti ensimmäisen MM-kullan jääkiekossa, totesi Löfbergsin markkinointijohtaja Leif Sjöblom noutaessaan palkintoa tiiminsä kanssa.

Sjöblom kertoi kiitospuheessaan, että Löfbergs teki noin kaksi vuotta sitten päätöksen, että ruotsalaista kahvia lähdetään tuomaan Suomen-markkinalle 100 % suomalaisella konseptilla.

– Briiffi meni Nitrolle, ja kun se tuli takaisin, se kolahti täysin. 30 vuoden urani aikana mikään konsepti ei ole kolahtanut näin lujaa.

Huolella mietitty konsepti vakuutti myös Editkilpailun tuomariston, joka nosti perustelussaan esiin kampanjan kokonaisvaltaisen onnistumisen niin strategian, kampanjan idean kuin sen toteutuksenkin suhteen. 

Vuoden aikakausmediakampanja -sarjan tärkein arviointikriteeri on tuloksellisuus, ja Vahva kahvi vahvalle kansalle onnistui todentamaan onnistumisensa usealla mittarilla. Kampanjan ROI sekä myynnilliset tulokset olivat huikeat varsin vakiintuneella markkinalla, joka ei kasva. 

Kampanjan myötä Löfbergsin tummapaahtoinen kahvi löysi tiensä vaaleapaahtoon tottuneiden suomalaisten kuppeihin. Eikä ole sieltä lähdössä pois, jos Löfbergsiltä kysytään.

– Olemme tulleet Suomeen jäädäksemme, paalutti Sjöblom.

Kuva: Löfbergsin kampanja puhutteli suomalaisia useissa eri kanavissa.

Vuoden aikakausmediakampanja palkittiin Editkilpailussa nyt toista kertaa. Vuoden 2020 kilpailussa voitto meni K-Raudan Repäise-kampanjalle.

Lue myös: Vuoden aikakauslehtimainos on valittu – "Nyt ollaan halauksessa, ja sen todella tuntee"

Kaikkien sarjojen voittajat Editkilpailun sivuilla

Aikakausmedian järjestämässä Editkilpailussa palkitaan vuosittain aikakausmedia-alan parhaita osaajia ja toteutuksia toimituksellisissa sekä markkinoinnillisissa sarjoissa. Kilpailu järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2005.

Vuoden aikakausmediakampanja -sarjan tuomaristoon kuuluivat Category & Shopper Marketing Manager Anu Hupli, Essity Finland, Creative Director & Partner Jari Lähdevuori, Kurio sekä Media Planner Enni Rantakangas, Dagmar. Puheenjohtajana oli markkinointi- ja tutkimuspäällikkö Outi Itävuo, Aikakausmedia.

page shape 1 page shape 3
×

Haku: