Palkittavat markkinoinnilliset sarjat vuoden 2021 Editkilpailussa ovat Vuoden aikakausmediakampanja, Vuoden aikakauslehtimainos sekä Vuoden aikakausmediamainostaja.
Vuoden aikakauslehtimainos -sarjassa ehdokkaina olivat Kuukauden aikkarimainos -kilpailussa vuonna 2021 mukana olleet mainokset sekä Editkilpailun kilpailusivuston kautta mukaan ilmoitetut mainokset. Tuomariston arvioitavana oli yhteensä yli 50 mainosta tai mainoskokonaisuutta. Kaikki shortlistalle valitut mainokset ovat mainossarjoja.
Vuoden aikakauslehtimainos 2021 -ehdokkaat
Perjantaipuhelu (sarja)
- mainostaja: Alko
- mainostoimisto: TBWA\Helsinki
- mediatoimisto: OMD Finland
- julkaistu: Anna, Apu, Me Naiset, Kotiliesi, Kotivinkki, Seura, Viva
|
|
|
|
Anna lahja, joka kannattelee (sarja)
- mainostaja: HelsinkiMissio
- mainostoimisto: TBWA\Helsinki
- julkaistu: Anna, Kotiliesi, Suomen Kuvalehti
|
|
|
Maalimatka (sarja)
- mainostaja: K-Rauta
- mainostoimisto: Miltton
- mediatoimisto: ToinenPHD
- julkaistu: Avotakka, Kotiliesi, Kotivinkki, Meidän Mökki, Meidän Talo, Kodin Kuvalehti, Koti ja Keittiö, Me Naiset, Mondo, Unelmien Talo & Koti
|
|
Vuoden aikakausmediakampanja palkitaan nyt toista kertaa. Tässä sarjassa tuomaristo kiinnittää valinnassaan huomiota kampanjan tuloksellisuuteen, oivaltavuuteen ja toimivuuteen valituissa kanavissa.
Vuoden aikakausmediakampanja 2021 -ehdokkaat
Tunkekaa innovaatiot pörssiinne
- mainostaja: Inderes
- suunnittelu: Inderes, Dope Design
- käytetyt mediat: Arvopaperi, Talouselämä, Kauppalehti, some
|
Vahva kahvi vahvalle kansalle
- mainostaja: Löfbergs Finland
- mainostoimisto: Nitro Group
- käytetyt mediat: Pirkka, Alma Media display, Kesko Diginosto, SOK Smart Marketing, OOH JCD, Facebook, Instagram, Youtube, Google
|
|
|
Tulevaisuus liikkuu raiteilla
- mainostaja: VR Group
- mainostoimisto: 358
- tuotanto: Brink Helsinki
- mediatoimisto: ToinenPHD
- käytetyt mediat: Kauppalehti Fakta, Kauppalehti Optio, Suomen Kuvalehti (vastuullisuusliite), Talouselämä, HS Visio, Alma Talent RON, Sanoma RON, ohjelmallinen display, LinkedIn, VR:n omat kanavat
|
Vuoden aikakausmediakampanja - ja Vuoden aikakauslehtimainos -sarjan tuomaristoon kuuluivat Category & Shopper Marketing Manager Anu Hupli, Essity Finland, Creative Director & Partner Jari Lähdevuori, Kurio sekä Media Planner Enni Rantakangas, Dagmar. Puheenjohtajana oli markkinointi- ja tutkimuspäällikkö Outi Itävuo, Aikakausmedia.
Vuoden aikakausmediamainostaja -sarjan voittajan valitsee Aikakausmedian Mediamyyntiryhmä. Tässä sarjassa ei ole shortlistaa.
Editkilpailun markkinoinnillisten ja toimituksellisten sarjojen voittajat julkistetaan kilpailusivustolla 24.3.2022.
Kaikkien sarjojen shortlistat tarkempine tekijätietoineen Editkilpailun sivuilla
Lisätietoja:
Editkilpailun markkinoinnillisten sarjojen tuomaristojen puheenjohtaja, Aikakausmedian markkinointi- ja tutkimuspäällikkö Outi Itävuo
Aikakausmedian järjestämässä Editkilpailussa palkitaan vuosittain aikakausmedia-alan parhaita osaajia ja toteutuksia toimituksellisissa sekä markkinoinnillisissa sarjoissa. Kilpailu järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2005.
Aikakausmedia ry on aikakausmediakustantajien ja -julkaisijoiden toimialayhteisö. Kustantaja- ja julkaisijajäseniä on yli 230, ja ne julkaisevat yhteensä lähes 450:tä painettua tai/ja digitaalista aikakausmediaa Suomessa.