Haku
Kuva: Yksityiskohta HelsinkiMission palkitusta mainoksesta.

Vuoden aikakauslehtimainoksena palkittiin HelsinkiMission kolmiosainen mainossarja Anna lahja, joka kannattelee. Marras–joulukuussa aikakauslehdissä näkyneet mainokset kannustivat suomalaisia taisteluun yksinäisyyttä vastaan.

Tuomaristo perusteli valintaansa näin:

”Taidokkaasti toteutetussa sarjassa on hieno, toinen toistaan kannatteleva kuvan ja sanan yhteispeli. Copyssa on mukana vain tarvittava, jolloin kuvalle jää tilaa vaikuttaa. Tunnelmalliset mainokset jatkavat mainostajan tunnistettavaa visuaalista linjaa. Nyt ollaan halauksessa, ja sen todella tuntee.”

Vuoden aikakauslehtimainos 2021: Anna lahja, joka kannattelee

  • mainostaja: HelsinkiMissio
    Kristiina Backberg, viestintäpäällikkö; Tuula Colliander, toiminnanjohtaja; Niina Frösén, varainhankintapäällikkö; Hanna Koskenkangas, viestintä- ja varainhankintajohtaja
  • mainostoimisto: TBWA\Helsinki
    Erno Reinikainen, Executive Creative Director; Anette Michelsson, Account Director; Otto Kilpiö, Copywriter; Joona Mantere, AD; Fanny Haga, Photographer; Kasimir Häiväoja, Senior Retoucher - FLC; Donna Maimon, Casting; Jonna Yletyinen, Producer; Sami Ainetdin, Production coordinator
  • julkaistu: Anna, Kotiliesi, Suomen Kuvalehti

Vuoden aikakauslehtimainos -sarjassa tuomariston arvioitavana oli yhteensä 52 mainosta tai mainoskokonaisuutta. Sarjassa arvioitiin erityisesti luovaa ratkaisua. 

Kuva: HelsinkiMission Anna lahja, joka kannattelee -sarja.

Vuoden aikakausmediakampanja -sarjassa voiton vei Löfbergs Finland, jonka kampanja toi ruotsalaisen kahvin suomalaiskuluttajien kuppeihin. Kampanja erottui edukseen erinomaisilla myynnillisillä tuloksilla ja loppuun asti mietityllä konseptilla.

”Kampanjassa kaikki toimii: strategia, idea ja toteutus. Printissä kokosivu herättää huomion ja tuo tuotteen selkeästi esiin. Monikanavaisen kampanjan lempeä huumori kiteyttää jotain oleellista suomalaisuudesta. Huimat tulokset monella mittarilla puhuvat puolestaan – hatunnosto haastajabrändille!”

Vuoden aikakausmediakampanja 2021: Vahva kahvi vahvalle kansalle

  • mainostaja: Löfbergs Finland
    Leif Sjöblom, Head of Marketing
  • mainostoimisto: Nitro Group
    Tero Lumiainen, Lead Designer, Concepts and Strategy; Topi Jokinen, Lead Designer, Concepts and Content; Netta Arola, Designer, Concepts, UX and Content; Tommi Nissinen, Designer, Analytics and Data; Jaana Malminen, Project Manager; Sami Puutio, Client Services Director
  • Nitro Film
    Marika Tulivuori, Executive Producer; Mika Suhonen, Director; Untamo Lehto, Director of Photography; Janne Sinkko, Editor & Grade; Minna Cannavacciuolo, Casting, Production Manager; Ossi Sivula, Location Scout and Fixer; Tomi Nikulainen, Sound Designer; Mare Ollinkari, VFX; Juho Raulo, VFX; Tiia Björkroth, MUAH
  • valokuvaaja: Petri Mast
  • käytetyt mediat: Pirkka, Facebook, Instagram, Youtube, Google, Alma Media display, Kesko Diginosto, SOK Smart Marketing, OOH JCD

Kuva: Löfsbergsin Vahva kahvi vahvalle kansalle -kampanjan mainoksia. 

Vuoden aikakausmediakampanja palkittiin nyt toista kertaa. Sarjan tärkeimpänä arviointikriteerinä on kampanjan tuloksellisuus.

Vuoden aikakausmediakampanja - ja Vuoden aikakauslehtimainos -sarjan tuomaristoon kuuluivat Category & Shopper Marketing Manager Anu Hupli, Essity Finland, Creative Director & Partner Jari Lähdevuori, Kurio sekä Media Planner Enni Rantakangas, Dagmar. Puheenjohtajana oli markkinointi- ja tutkimuspäällikkö Outi Itävuo, Aikakausmedia.

Vuoden aikakausmediamainostaja Kesko näkyy aikakausmedioissa isosti ja erottuu laadulla

Kuva: K-Raudan Maalimatka-mainossarja näkyi useissa aikakauslehdissä vuonna 2021.

Vuoden aikakausmediamainostaja -sarjassa palkitaan mainostaja, jonka mainospanostukset ovat merkittävät ja joka hyödyntää aikakausmedioita monipuolisesti niiden eri kanavissa. Vuonna 2021 valinnassa painotettiin mainonnan laatua. 

”Kesko on pitkäjänteinen aikakausmedioiden hyödyntäjä, joka tekee palkittua mainontaa isoja pintoja käyttäen. Mainostaja ymmärtää aikakausmedioiden erityispiirteet ja on hyödyntänyt visuaalisesti näyttäviä erikoisratkaisuja printissä sekä tehnyt oivaltavaa sisältömarkkinointia digitaalisissa kanavissa. Erityisesti K-Raudan, K-Auton ja K-Ruoan mainonta eri kanavissa vakuuttaa”, tuomaristo perusteli. 

Vuoden aikakausmediamainostajan valitsi Aikakausmedian Mediamyyntiryhmä, johon kuuluivat myyntijohtaja Anne Eklund, Alma Talent, kaupallinen johtaja Jaana Lindvall-Harki, Fokus Media Finland, yritysasiakkuksien tiiminvetäjä Sami Onkamo, A-lehdet, mediamyyntijohtaja Tomi Takanen, Otavamedia sekä Business Manager Päivi Vaittinen, Sanoma Media Finland. Puheenjohtajana oli markkinointi- ja tutkimuspäällikkö Outi Itävuo, Aikakausmedia.

» Katso kaikkien sarjojen voittajat kuvineen Editkilpailun sivuilta.


Ladattavat mainokset:

Vuoden aikakauslehtimainos 2021

Vuoden aikakausmediakampanja 2021:

Vuoden aikakausmediamainostaja 2021:

Lisätietoja:

Editkilpailun markkinoinnillisten sarjojen tuomaristojen puheenjohtaja, Aikakausmedian markkinointi- ja tutkimuspäällikkö Outi Itävuo

Aikakausmedian järjestämässä Editkilpailussa palkitaan vuosittain aikakausmedia-alan parhaita osaajia ja toteutuksia toimituksellisissa sekä markkinoinnillisissa sarjoissa. Kilpailu järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2005, jolloin valittiin myös ensimmäinen Vuoden aikakauslehtimainos.


Aikakausmedia ry on aikakausmediakustantajien ja -julkaisijoiden toimialayhteisö. Kustantaja- ja julkaisijajäseniä on yli 230, ja ne julkaisevat yhteensä lähes 450:tä painettua tai/ja digitaalista aikakausmediaa Suomessa.

×

Haku: