Painetun aikakauslehden tyypillinen ominaisuus on, että tavoitettujen lukijoiden määrä kasvaa, kun mainos julkaistaan useammassa kuin yhdessä numerossa. Tämä johtuu siitä, että lehden lukijat eivät ole jokaisessa numerossa samoja. Tätä kutsutaan peiton kertymäksi tai peiton kumuloitumiseksi.
Eniten peiton kasvua tuovat ensimmäinen ja toinen toisto. Keskimäärin ensimmäisellä toistolla saadaan 27 % lisää lukijoita ja toisella toistolla 15 %.
Peiton kertymään vaikuttaa ennen kaikkea lukijoiden pysyvyys. Uusia lukijoita per toisto saavat enemmän siis sellaiset lehdet, joiden lukijakunnassa on enemmän vaihtelevuutta.
Aikakauslehtien peiton kertymät, KMT 2024
- Peiton kertymä viikkolehdillä, kuukausilehdillä ja aikakauslehdillä keskimäärin
- Peiton kertymät yksittäisillä aikakauslehdillä
Lataa esitys: Pdf / Powerpoint
Katsele SlideSharessa
Yksittäisten lehtien kaikki KMT-tiedot löydät Mediakorttipalvelusta
Mediakorttipalvelusta löydät myös dynaamiset KMT-raportit