Haku

Vuoden aikkarimainokset on julkaistu – eniten voittoja keräsi K-Rauta

Vuoden aikkarimainokset -julkaisu kokoaa yksiin kansiin Kuukauden aikkarimainos -kisassa palkitut mainokset ja antaa hyvän kuvan siitä, miltä mainonta aikkareissa tänä päivänä näyttää.

Suurin yllätys viime vuonna palkittujen mainosten saralla lienee se, että korona ei juurikaan mainossadossa näkynyt. Poikkeuksen tekivät Suomen Yrittäjien #autapientä-mainospari, jossa kannustettiin tukemaan ostoksillaan pienyrittäjiä vaikeina aikoina, sekä viittellisesti Nissanin "Turvaväli vakiona" -sarja (yksi kolmesta mainoksesta alla), jossa turvaväleistä huolehdittiin varsin suomalaiseen tyyliin.


Vuoden menestyjä oli K-Rauta, joka nousi palkintokorokkeelle kolmesti: helmi-, huhti- ja syyskuussa. Muita tripla- tai tuplavoittajia ei vuoden satoon poikkeuksellisesti osunut.

Vuoden 2020 palkitut aikkarimainokset

Tammikuu

  • Nissan Nordic Europe: Turvaväli vakiona
  • WWF Suomi: Rakkaudesta luontoon
  • Sanoma Media Finland / Aku Ankka: Päihitä platku

Helmikuu

  • Pelican Rouge: Historiallisen hyvä kahvi vihdoin Suomessa
  • Lantmännen Cerelia: Haukkaa pala Suomea
  • K-Rauta: Jätä jälkesi kylpyhuoneeseen (kuvassa)

Maaliskuu

  • Oatly: Oatly Ice Cream
  • Artek: Artek Stool
  • Suomisen Maito: Jymy Minttusuklaa

Huhtikuu

  • K-Rauta: Työvälineet
  • Mehiläinen Työelämäpalvelut: Mieliteko
  • Suomen Yrittäjät: #autapientä

Toukokuu

  • Atelier Torbjörn Tillander: Nyt jos koskaan
  • Fazer Leipomot: Ylläri Pullari
  • Pentik: Valkea

Kesä–elokuu

  • Kotiliesi / Otavamedia: Vain meillä
  • Pelastusarmeija: Kotini ompi linnani
  • Roche: 5 000 rintasyöpää vuosittain

Syyskuu

  • NOSH Company: Lumoava syksy
  • K-Rauta: Repäise
  • Paulig: Suomalainen ikoni

Lokakuu

  • Helsingin Taidehalli: Kudottua kauneutta
  • Cloetta: Mikään ei pysäytä lakunhimoa
  • Hartwall Vichy Original: Tuplana

Marras–joulukuu

  • Suomen Punainen Risti: Vaikuttava lahja
  • OP: Jotta sinä voisit olla sinä
  • Kyrö Distillery Company: Ilosanoma Isostakyröstä

Vuoden aikkarimainokset 2020.


Uudistetussa julkaisussa on mukana mainosten lisäksi myös viisi artikkelia aikakausmedioiden tekijöistä, jotka avaavat hyvin sitä, mikä lukijoita kiinnosti poikkeusvuonna 2020.

  • Neulominen on uusi jooga – Taito-lehden päätoimittaja Minna Hyytiäinen
  • Suosituimmat reseptit ovat todella tavallisia – Yhteishyvän ruokasisältöjen sisältöpäällikkö Sanna Autio
  • Sairaanhoitajat pettyivät kohteluunsa korona-aikana – Sairaanhoitaja-lehden päätoimittaja Eva Agge
  • Talouden seuraaminen on koko maailman seuraamista – Arvopaperin toimituspäällikkö Ninni Myllyoja
  • Tiede on kaikkia totuuksia vastaan – Tiede-lehden päätoimittaja Jukka Ruukki

Vuoden aikkarimainokset -julkaisu on luettavissa sivuillamme. Yksittäisiä painettuja kappaleita on saatavilla kesän jälkeen toimistoltamme, mikäli julkaisuja riittää.


Lisätietoja: markkinointi- ja tutkimuspäällikkö Outi Itävuo

page shape 1 page shape 3

Lue myös

×

Haku: