Aikakausmedia tutki seitsemän eri yrityksen asiakkaiden suhtautumista yrityksen julkaisemaan asiakasmediaan. Tutkimuksiin vastasi yhteensä 5 000 asiakasta.
Tutkitut asiakasmediat olivat:
- Avainapteekit (Avainapteekit Oy)
- Etiketti/Etiketten (Alko)
- Helen (Helen Oy)
- Sisustamo (Vepsäläinen)
- Terve Metsä (Stora Enso)
- Uniikki (Yliopiston Apteekki) ja
- Vinkkari (Braleva Kiinteistöpalvelut Oy).
Selvitimme muun muassa, mistä kanavista yrityksen viestintää seurataan mieluiten, miten asiakaslehtien juttuja arvioidaan ja millainen vaikutus asiakasmedialla on yrityskuvaan. Kerromme myös, missä asioissa asiakaslehtien mainostajat onnistuvat, kuinka usein mainokset huomataan ja missä asioissa on vielä petrattavaa.
Julkaisemme koosteen tutkimuksen tuloksista 19. tammikuuta klo 9.00 järjestettävässä maksuttomassa webinaarissa. Tilaisuus on tarkoitettu mainostajille, media- ja mainostoimistoille sekä asiakasmedioiden julkaisijoille ja tekijöille. Ilmoittaudu nyt!
ASSI-tutkimus
Aikakausmedian ASSI-tutkimuksessa selvitetään lukijoiden suhtautumista asiakasmedioihin ja niissä olevaan mainontaan. Tutkimuksia voivat teettää Aikakausmedia ry:n jäsenten julkaisemat tai tekemät asiakasmediat. Tutkimukset toteuttaa JHelske Research.