Haku

Huhtikuun voittajamainos julistaa kesän ja musiikin ilosanomaa

Huhtikuun Kuukauden aikkarimainoskisan voitti kesäinen ja värikäs Kamariorkesteri Avantin festivaalimainos Suvisoitto. Festivaalin ilme on pysyvä, mutta väritys vaihtuu vuosittain. Raikkaan vaaleanvihreä on vuoden 2024 teemaväri. 

Ilmeen suunnitelleen graafikko ja kuvittaja Lille Santasen mukaan kuvituksen käyttäminen sopii erityisesti kulttuuri- ja taidetapahtumille, koska sen avulla voi kertoa abstrakteista asioista ja luoda tunnelmia. 

Suvisoiton tapauksessa kuvitukseen haluttiin tyypilliseen klassisen musiikin tapahtumien estetiikkaan verrattuna jotain erilaista ja uutta välittämään tapahtuman rentoutta ja kokeellisuutta. Mainos noudattelee festivaalin ilmettä.

– Innostuin erilaisista soittimista, niiden muodoista ja leikkisyydestä sekä jonkinlaisesta orgaanisuuden ja matemaattisuuden yhdistelmästä, jota musiikki on, hän sanoo. 

Mainos on julkaistu Rondossa.

Kunniamaininnat Lansonille ja Laattapiste-Pukkilalle

Kunniamaininnan huhtikuun aikkarimainos -kisassa sai Lansonin A Fresh Touch of Love, joka ammentaa inspiraatiota modernista kollaasitaiteesta. 

– Moderni taide viittaa samppanjan tekemiseen ja luomisen taiteeseen, ja taivaan värit symboloivat tuoreuden erilaisia tulkintoja, kuvailee Lansonin markkinointi- ja viestintäjohtaja Julie Renault

Toisen kunnimaininnan kisassa sai Laattapiste-Pukkilan aukeaman kokoinen advertoriaali Millainen on sinun kylpyhuoneesi? 

– Mainoksella haluttiin kertoa, että saman katon alta saa laattojen lisäksi myös muut kodin lattiapintamateriaalit sekä tarvittavat palvelut remontissa ja rakennusprojektissa onnistumiseen, sanoo Laattapisteen markkinointiviestinnän asiantuntija Mikael Miilumäki.

Kuukauden aikkarimainokset huhtikuu 2024

Voittaja: Avantin Suvisoitto 2024

Perustelut: Värikäs ja hyväntuulinen mainos julistaa kesän ja musiikin ilosanomaa. Graafisen leikkiset kuviot ja käsin kirjoitetut tekstit huokuvat taidetapahtumaan sopivaa artesaanifiilistä ja saavat mainoksen erottumaan massasta. Osuvasta mediavalinnasta plussaa! 

Mainostaja: Kamariorkesteri Avanti!
Lotta Vartiainen, tuottaja
Anna Karvonen, tiedottaja

Suunnittelu:
Lille Santanen, graafikko ja kuvittaja

Aikakauslehdet, joissa mainos on julkaistu:
Rondo

Kunniamaininta: Lanson, A Fresh Touch of Love

Perustelut: Minimalistinen kollaasimainen mainos on raikas ja erottuu kuvavirrasta. Kuva copyineen ja sinisine taivaineen tuo mieleen huolettomat kesähetket, kuohuvan ja ystävät – onko parempaa kuin jakaa jääkylmä samppanjapullo tärkeimpien kesken? 

Mainostaja: Hartwall Oy
Laura Tiusanen, tuotepäällikkö

Julie Renault, Lansonin markkinointi- ja viestintäjohtaja 

Suunnittelu: Creative agency MAZARINE
Paul Gruber, Creative director
Hélène Opland, Consulting director
Charles Helleu, Photographer

Aikakauslehdet, joissa mainos on julkaistu:
Glorian ruoka&viini ja Viinilehti

Kunniamaininta: Millainen on sinun kylppärisi?

Perustelut: Advertoriaalimaisessa mainoksessa riittää tutkittavaa. Inspiroiva ja informatiivinen mainos näyttää, mitä kaikkea valikoimasta löytyy. Runsaudestaan huolimatta kokonaisuus on selkeä ja miellyttävä katsoa. Plussaa koko aukeaman toteutuksesta, toimivasta mediavalikoimasta ja toimintaan ohjaavasta QR-koodista!

Mainostaja: Laattapiste-Pukkila
Maria Pöytälaakso (tuotanto-AD)
Lasse Martinaho (tuotanto-AD)

Mainostoimisto: In-house

Aikakauslehdet, joissa mainos on julkaistu:
Avotakka, Koti ja keittiö, Meidän mökki, Talo, Unelmien Talo&Koti

Teksti: Anniina Nissinen | Kuvat: mainostajat

Kuukauden aikkarimainos -kilpailu nostaa esiin hyvää mainontaa

Kuukauden aikkarimainos -kilpailun tarkoituksena on tuoda esiin hyvää aikakauslehtimainontaa sekä inspiroida sen tekijöitä. Aikakausmedia valitsee joka kuukausi kolme parasta, oivaltavinta ja puhuttelevinta aikakauslehtimainosta, jotka ovat onnistuneet hyödyntämään aikakauslehtiympäristöä toimivalla tavalla. 

Vuosina 2021–2022 voittajat valitsi kuukausittain vaihtuva tuomari, joka valittiin aina edelliskuukauden voittajan kampanjatiimistä. Vuosina 2016–2020 kilpailu järjestettiin yleisöäänestyksenä Markkinointi & Mainonnan sivuilla. Ensimmäinen kisa on käyty tammikuussa 2008. 

Lisätiedot Kuukauden aikkarimainos -kilpailusta: 
Viestinnän suunnittelija Anniina Nissinen

page shape 1 page shape 3

Lue myös

×

Haku: