Haku

Lokakuun parhaat aikkarimainokset kiinnittävät huomion herkulliseen ruokaan ja arkipäivän ääniin

Kuukauden parhaan mainoksen tittelin voitti herkullinen ja houkutteleva Viking Linen Itämeren paras Á la carte, joka esittelee menussa olevia sesongin herkkuja erillisellä menu-liitteellä.

Massasta erottuva lähestymistapa varmasti huomataan hyvin, minkä takaa myös laaja ja huolella valittu mediavalikoima. Tyylikkään ja kutsumaisen menun lisäksi osassa lehtiä oli myös Viking Linen kokosivun mainos.

– Halusimme kertoa menustamme ja ruokaideologiastamme hieman erilaisella ja yllättävällä tavalla sekä samalla varmistaa, että brändimme jättää muistijäljen. Mainos suunniteltiin yhdessä mediatoimistomme kanssa, sanoo Viking Linen Marketing Manager Annika Merenheimo.

Viking Linen kutsumaisessa mainosliitteessä esitellään Itämerellä saatavaa menua.

Osassa lehtiä oli mukana myös kokosivun mainos.

Merenheimon mukaan aikakauslehtiä luetaan edelleen keskittyneesti ja pitkään, ja siksi ne ovat Viking Linelle tärkeä markkinointikanava.

Halusimme kertoa menustamme ja ruokaideologiastamme hieman erilaisella ja yllättävällä tavalla sekä samalla varmistaa, että brändimme jättää muistijäljen.

– Lehden sivuilla pystymme kommunikoimaan konkreettisemmin ja pidemmin niin tekstin kuin visuaalisuudenkin avulla meille tärkeistä asioista. Mainosten elinkaari on myös aikkareissa pitkä ja lehtiin palataan uudelleen ja uudelleen. Se tekee aikakausmediasta otollisen paikan nimenomaan tämän tyyppiselle brändimarkkinoinnille, hän sanoo.

Kunniamaininnat Bauer Medialle ja MeEatille

Kunniamaininnan lokakuun Kuukauden aikkarimainos -kisassa sai Bauer Median tyylikäs ja hauska Bad Agency, jonka ideana oli saada lukijoita kiinnittämään huomiota täysin arkipäiväisiin ääniin, jotka voivat toimia musiikillisina instrumentteina. Bad Agency on Bauer Median uusi audiotoimisto, jonka parin kymmenen ammattilaisen joukko suunnittelee ja tuottaa kaupallista ääntä.

– Kuulemme valtavasti erilaisia ääniä joka hetki vaikka tietoisesti analysoimme niistä vain osan. Suunnitellun äänen pitäisi olla laadukasta sekä tarkoitustaan hyvin palvelevaa. Parhaimmillaan myös huonoista (bad) äänistä voi tehdä hyviä ammattilaisten korvien läpi kuunneltuna, sanoo Bauer Median luova johtaja Ismo Heikkilä

Halusimme tuoda omaa innovatiivista tuotekehitystämme esiin MUU-brändille ominaiseen leikkisän rohkeaan tyyliin.

Toisen kunniamaininnan kisassa sai MeEatin graafinen ja värikäs MUU Fava Pala -lanseeraus. Mainos esittelee uutta tuotetta, joka ennakkoluulojen vastaisesti maistuu hyvältä, eikä aiheuta vatsaoireita. 

– Halusimme tuoda omaa innovatiivista tuotekehitystämme esiin MUU-brändille ominaiseen leikkisän rohkeaan tyyliin, toteaa MeEatin markkinointipäällikkö Emma Vuorio.

Tiesitkö: Kuukauden aikkarimainos -kisaan voi ehdottaa mainoksia joka kuukausi

Kuukauden aikkarimainokset lokakuu 2024

Voittaja: Itämeren paras À la carte


Perustelut:
 

Kaunis, tyylikäs ja kutsumainen liite kiinnittää huomion ja houkuttelee tutustumaan sisältöön tarkemmin. Liitteen sisäaukemalta löytyvä menu saa veden herahtamaan kielelle ja kertoo konkreettisesti, millainen herkkuvalikoma risteilijää odottaa. Massasta erottuva lähestymistapa varmasti huomataan hyvin, minkä takaa myös laaja ja huolella valittu mediavalikoima.

Mainostaja: Viking Line
Annika Merenheimo, Marketing Manager
Katri Kaarre, Content producer

Mainostoimisto: Marvelous
Henna Lehmuskoski, Creative Planner
Samuli Salokangas, Head of Marvelous
Janne Sirainen, AD

Mediatoimisto: IPG Mediabrands Finland Oy / Initiative
Paula Seppälä, Senior Media Planner
Joanna Berggren-Puhakka, asiakkuusjohtaja

Aikakauslehdet, joissa mainos on julkaistu:
Apu, Avotakka, Eeva, Gloria, Glorian ruoka&viini, HS kuukausiliite, Kauneus & Terveys, Kotivinkki, Matka, Maku ja Mondo

Kunniamaininta: Bad Agency

Perustelut: 
Hauska, tyylikäs ja tapahtumarikas kuva, joka saa lukijan uteliaisuuden heräämään. Nokkelasti rakennettu kuva arkipäivän äänineen saa lukijan miltei kuulemaan tilanteen äänimaailman. Tekstit ovat selkeät ja napakat, QR-koodista saa kätevästi lisätietoa. Hieno mainossarja!

Mainostaja: Bauer Media/ Bad Agency
Pia Pelkonen, Director
Satu Sinisalo, markkinointijohtaja

Suunnittelu:
Ismo Heikkilä, luova johtaja, Bauer Media
Lauri Domnick, Creative Director
Antti Pehkonen, Creative Director, Team Lead

Graafinen toteutus: Reyform Design Oy
Reija Forss, Art Director & Creative

Aikakauslehdet, joissa mainos on julkaistu:
Suomen Kuvalehti, Talouselämä

Kunniamaininta: MUU Fava™ Pala -lanseeraus

Perustelut: 
Graafinen ja hyväntuulinen mainos riisuu eksotiikkaa vegeproteiineista ja näyttää tuotteen sopivuuden arkikäyttöön. Se tarttuu rohkeasti aiheeseen liittyviin ennakkoluuloihin ja nostaa brändiä hienosti esille. 

Mainostaja: MeEat Food Tech Oy
Emma Vuorio, markkinointipäällikkö
Tuomas Saikkonen, graafikko 

Mediatoimisto: Mediabrands
Satu Mäkelä, Account director

Aikakauslehdet, joissa mainos on julkaistu:
Pirkka

Teksti: Anniina Nissinen | Kuvat: mainostajat

Kuukauden aikkarimainos -kilpailu nostaa esiin hyvää mainontaa

Kuukauden aikkarimainos -kilpailun tarkoituksena on tuoda esiin hyvää aikakauslehtimainontaa sekä inspiroida sen tekijöitä. Aikakausmedia valitsee joka kuukausi kolme parasta, oivaltavinta ja puhuttelevinta aikakauslehtimainosta, jotka ovat onnistuneet hyödyntämään aikakauslehtiympäristöä toimivalla tavalla. 

Kuukauden aikkarimainos -kisaa on järjestetty vuodesta 2008 alkaen.

Näitkö oivaltavan mainoksen? Vinkkaa meille tästä! 

Lisätiedot Kuukauden aikkarimainos -kilpailusta: 
Viestinnän suunnittelija Anniina Nissinen

page shape 1 page shape 3

Lue myös

×

Haku: