Haku

Oletko ilmoittautumassa Editkilpailuun? Lue ensin nämä vinkit!

1. Varaa ilmoittautumiselle riittävästi aikaa

Editkilpailussa on sarjoja, joihin ilmoittautumiseen on hyvä varata aikaa. Onnistunut ehdotus ei tarkoita valtavaa tekstimassaa, mutta hyvä ehdotus on mietitty ja huolella rakennettu. Ota valmiiksi kaikki tarvittavat materiaalit, linkit juttuihin, tunnukset tuomareille (lue lisää kohdasta 3.) ja kilpailuehdotuksessa mukana olleiden henkilöiden yhteystiedot.

Nopeinta ilmoittautuminen on Vuoden aikakauslehtikansi ja Vuoden aikakauslehtimainos -sarjoihin, eniten aikaa menee Vuoden media -sarjoihin ilmoittautumiseen. 

Huom! Ilmoittautumislomakkeen voi tallentaa keskeneräisenä ja sen täyttämistä voi jatkaa paremmalla ajalla. Muista kopioida vastauslinkki talteen tai lähetä se sähköpostiisi ennen lomakesivun sulkemista.

Sen sijaan, että kertoo lukijamäärän tai tilaajamäärän nousseen hyvin, kannattaa kertoa lehden saaneen xxx uutta lukijaa tai tilaajaa.

2. Tee tuomareille tarvittavat tunnukset jo ennakkoon

Jos medialla on kilpailussa arvioitavaa sisältöä maksumuurin takana, tuomareille on luotava yhteinen käyttäjätunnus osoitteelle info@aikakausmedia.fi. Tunnus ja salasana pitää ilmoittaa kilpailun ilmoittautumislomakkeella. Tunnuksen on oltava voimassa 17.1.–31.3.2025. Jos tuomareille ei toimiteta tunnuksia maksumuurin takana olevaan sisältöön, sitä ei oteta huomioon arvioinnissa.

3. Kerro konkreettisesti – älä pelkää lukuja!

Tuomareiden työskentelyä helpottaa, kun ehdotuksessa on mukana konkreettista numerotietoa. Esimerkiksi vuoden aikakausmedia -sarjoissa on vastattava kysymykseen median menestyksestä kilpailuvuonna. Sen sijaan, että kertoo lukijamäärän tai tilaajamäärän nousseen hyvin, kannattaa kertoa lehden saaneen xxx uutta lukijaa tai tilaajaa. Lukuja kannattaa myös avata, sillä absoluuttisesti suurimmat luvut eivät ole aina suhteellisesti parhaita, koska lehtien kohderyhmät ovat keskenään erilaisia. 

Kannattaa sparrata koko tiimin kanssa, mitkä jutut laitetaan mukaan kisaan ja mitä niistä kannattaa kertoa. 

4. Kertokaa ilmoittautumisesta puolin ja toisin

Kerro aina henkilösarjojen ehdokkaalle, että olet ilmoittamassa hänet kisaan! Tämä on tärkeää siitä syystä, ettei samaa henkilöä ilmoiteta kahdesti. Näin vältyt turhalta työltä, ja lisäksi henkilö varmasti itsekin haluaa tietää osallistuvansa kisaan.

Jos olet itse ilmoittautumassa Vuoden aikakausmediatoimittaja -sarjaan, ilmoita siitä lehdelle. Tämä siksi, että tässä sarjassa yhdestä aikakauslehdestä kilpailuun voi ilmoittaa vain kaksi toimittajaa. Vastaavaa rajoitusta ei ole valokuvaajasarjassa, mutta jos kuvaajana ilmoitat itsesi siihen, varmista, että sinulla on oikeus lähettää kuvasi kisaan.

5. Älä jätä ilmoittautumista viime hetkeen

Tee ilmoittautuminen hyvissä ajoin ja huolella. Huomaa, että ilmoittautumislomakkeiden täyttämiseen menee aikaa, joten niitä ei kannata täyttää kiireellä. Voit kurkata ilmoittautumislomakkeelta kysymykset etukäteen ja täyttää lomakkeen kaikessa rauhassa.

Huomaathan, että printtilehtien lähettäminen on pakollista Vuoden aikakausmedia -sarjoissa ja Vuoden ulkoasu -sarjassa, mikäli lehti ilmestyy painettuna. Myös muihin sarjoihin voi toimittaa lehtiä, mikäli se helpottaa tuomariston työtä (Erikois-Edit, Vuoden uudistus aikakausmediassa, Vuoden aikakauslehtimainos, Vuoden aikakausmediakampanja).

Tuomaristolle on toimitettava viisi kappaletta lehden yhtä numeroa vuodelta 2024. Lehtien on oltava perillä Aikakausmediassa viimeistään 17.1.2025 klo 16.00.

Editkilpailuun voi ilmoittautua 17. tammikuuta klo 16.00 saakka. 

Lue lisää Editkilpailun sarjoista ja ilmoittaudu

Lue myös: Editkilpailu 2024 on nyt käynnistynyt – tämä kaikki muuttui!

Teksti ja kuva: Anniina Nissinen

Editkilpailun 2024 aikataulu

Joulukuu 2024 | Ilmoittautuminen kilpailuun alkaa 2.12.2024.
Tammikuu 2025 | Ilmoittautuminen päättyy 17.1.2025.
Helmi–maaliskuu 2025 | Tuomaristot valitsevat voittajat.
Huhtikuu 2025 | Shortlistat julkistetaan ja gaalaliput tulevat myyntiin.
Toukokuu 2025 | Edit-palkinnot jaetaan ja voittajat julkistetaan Editgaalassa Ravintola Töölössä 15.5.

Lisätiedot:
Outi Itävuo
markkinointipäällikkö
outi.itavuo@aikakausmedia.fi
040 540 1820

page shape 1 page shape 3

Lue myös

×

Haku: