Haku

Maaliskuun voittajamainos pursuaa pastellivärejä ja iloitsee keväästä

Maaliskuun Kuukauden aikkarimainos -kisan voitti keväästä iloitseva Stockmann, jonka runsas ja raikas mainos on tulvillaan pastellisävyjä ja keväistä juhlahumua. Mainos antaa vinkkejä niin kevään pukeutumiseen, koruihin kuin kattaukseenkin. 

Gloriassa julkaistun mainoksen toinen sivu muistuttaa aikakauslehdelle tyypillistä muotisivun kollaasia, josta näkee kauden trendit ja tuotteet hintoineen yhdellä silmäyksellä. Glorian kiiltävillä sivuilla tyylikäs mainoskokonaisuus ei jää huomaamatta.

Aikkarimainonta täydentää kevään kampanjan mediapalettia tavoittaen erityisesti naiskohderyhmää.

– Mainoksella pyrimme inspiroimaan lukijoita kevään uutuuksilla, joissa näkyy upeasti sesongin aina ajankohtaiset sävyt. Nostimme mainokseen yhden kevätkampanjamme pääkuvista, jonka leikkisä tyyli kutsuu iloitsemaan alkavasta keväästä, sanoo Stockmannin Global Marketing Manager Kaisa Tyynelä.

Mainos on osa monikanavaista kampanjaa, jossa on mukana televisiomainontaa, ulkomainontaa ja digikanavia. Aikkarimainonta täydentää kevään kampanjan mediapalettia tavoittaen erityisesti naiskohderyhmää.

Kunniamaininnat Longitoursille ja Messukeskukselle

Kunniamaininnan maaliskuun Kuukauden aikkarimainos -kisassa sai humoristinen Longitours. Pelkän kauniin ja houkuttelevan maiseman sijaan kuvassa luotetaan ironiaan. Mainoksessa irvaillaan pakettimatkaajille ja heidän nololle tavalleen, jossa annetaan aplodit, kun lentokone laskeutuu onnistuneesti. 

– Valmismatkoilla on perinteisesti taputettu koneen laskeutuessa, mutta Longitoursin reissuilla voi taputtaa eri asioille koko viikon ja parhaimmillaan kaksi, sanoo mainoksen suunnitelleen Folk Finlandin AD Kimmo Kivilahti

Mainos kertoo konkreettisesti, miten erilaisiin ja erikokoisiin tapahtumiin Messukeskus taipuu – sama tila voidaan muokata niin ratsastuskentäksi kuin catwalkiksi

Toisen kunniamaininnan mainoskisassa sai Messukeskus, joka viestii monipuolisista ja muokkautuvista tiloistaan. Mainos kertoo konkreettisesti, miten erilaisiin ja erikokoisiin tapahtumiin Messukeskus taipuu – sama tila voidaan muokata niin ratsastuskentäksi kuin catwalkiksi. Muotimainonnan keinoista ammentava mainos poikkeaa ilahduttavasti toimialan kuvastosta.

– Mainoksella haluttiin puuttua mielikuvaan, että pääkaupunkiseudulta puuttuu monipuolisia tapahtumatiloja. Lisäksi halusimme laajentaa assosiaatioita, joita Messukeskus-nimeen nyt liitetään, sanoo Messukeskuksen Marketing Specialist Matilda Laine.

Tiesitkö? Kuukauden aikkarimainos -kisaan voi ehdottaa mainoksia joka kuukausi

Kuukauden aikkarimainokset maaliskuu 2025

Voittaja: Kevätmallistot nyt Stockmannilla

Perustelut: Raikasta, värikästä, keväistä ja runsasta! Pastellinsävyinen mainos viestii siitä, että kevät ja juhlakausi ovat ihan pian täällä. Plussaa näyttävästä aukeaman toteutuksesta sekä kauniista ja inspiroivasta kollaasista, jossa hinnat ovat selvästi esillä. Glorian kiiltävillä sivuilla tyylikäs kokonaisuus ei jää huomaamatta.

Mainostaja: Stockmann
Kaisa Tyynelä, Global Marketing Manager

Mainostoimisto: Heku-ryhmä
Kirsi Toivonen, Art Director
Janni Mäkelä, Copywriter
Nadja Safie, Key Account Manager

Mediatoimisto: Dentsu Finland
Jade Lindfors, Junior Media Specialist
Suvi Hörkkö, Senior Client Manager 

Aikakauslehdet, joissa mainos on julkaistu:
Gloria

Kunniamaininta: Golfreissullakin saa taputtaa

Perustelut: Ilahduttavan poikkeavaa matkailumainontaa! Pelkän kauniin ja houkuttelevan mainonnan sijaan lukija koukutetaan ironisella tyylillä – humoristisessa mainoksessa irvaillaan valmismatkojen tavalle, jossa taputetaan lentokoneen laskeutuessa onnistuneesti. Nolouden voi kääntää myös voimavaraksi. Spesifi golfaajien kohderyhmä on erityisen hyvin huomioitu.

Mainostaja: Longitours
Peitsa Piironen

Mainostoimisto: Folk Finland Oy
Kimmo Kivilahti, AD
Atte Heikkinen, Copywriter 
Jani Kivelä, tuotanto-AD 

Aikakauslehdet, joissa mainos on julkaistu: Golf-lehti

Kunniamaininta: Messukeskus – Elää tapahtumasi mukana

Perustelut: Pienestä kokouksesta valtaviin muotimessuihin. Mainos kertoo konkreettisesti, miten erilaisiin ja erikokoisiin tapahtumiin Messukeskus taipuu – sama tila voidaan muokata niin ratsastuskentäksi kuin catwalkiksi. Muotimainonnan keinoista ammentava mainos poikkeaa ilahduttavasti toimialan kuvastosta.

Mainostaja: Messukeskus
Matilda Laine, Marketing Specialist                    

Mainostoimisto: Ellun Kanat
Veera Kesänen, Art Director
Sasu Haanpää, Head of creative
Saija Viitala, asiakkuusjohtaja
Kati hartikainen, Lead creative

Muut tekijät: Duotone
Juho Huttunen, valokuvat

Mediatoimisto: OMD Finland Oy
Mia Saraste, Client Manager

Aikakauslehdet, joissa mainos on julkaistu: Evento

Teksti: Anniina Nissinen | Kuvat: mainostajat

Kuukauden aikkarimainos -kilpailu nostaa esiin hyvää mainontaa

Kuukauden aikkarimainos -kilpailun tarkoituksena on tuoda esiin hyvää aikakauslehtimainontaa sekä inspiroida sen tekijöitä. Aikakausmedia valitsee joka kuukausi kolme parasta, oivaltavinta ja puhuttelevinta aikakauslehtimainosta, jotka ovat onnistuneet hyödyntämään aikakauslehtiympäristöä toimivalla tavalla. 

Kuukauden aikkarimainos -kisaa on järjestetty vuodesta 2008 alkaen.

Näitkö oivaltavan mainoksen? Vinkkaa meille tästä! 

Lisätiedot Kuukauden aikkarimainos -kilpailusta: 
Viestinnän suunnittelija Anniina Nissinen

page shape 1 page shape 3

Lue myös

×

Haku: