Haku

Mediasuunnittelun maksuton MediaGuru-koulutus avautui – mukana myös aikakausmediamainonta!

Ammattikorkeakoulu Haaga-Helia on lanseeraannut MediaGuru-täydennyskoulutuksen, jossa syvennytään mediastrategian laatimiseen, mediasuunnitteluun ja mediatilan ostamiseen. Koulutus keskittyy Suomessa toimiviin medioihin.

Seitsemästä koulutusmoduulista on nyt valmiina TV- ja videomainonnan, radio- ja audiomainonnan sekä uutis- ja aikakausmediamainonnan moduulit. Muut neljä avataan vuoden 2025 aikana. Koulutusmoduulit ovat:

  • TV- ja VideoGuru
  • Radio- ja AudioGuru
  • Uutis- ja AikakausmediaGuru
  • Out of Home Guru (tulossa)
  • DigimediaGuru (tulossa)
  • IntermediaGuru (tulossa)
  • VastuullisuusGuru (tulossa)

Koulutus on tarkoitettu markkinoinnin, mediaostamisen ja mediastrategian parissa työskenteleville sekä näihin tehtäviin tähtääville opiskelijoille. Se sopii myös media-alan ammattilaisille, ja esimerkiksi mediamyyjät voivat päivittää osaamistaan täydennyskoulutuksen avulla.

Aikakausmedian markkinointi- ja tutkimuspäällikkö Outi Itävuo pitää tärkeänä, että aikakaus- ja uutismediamainonnan suunnitteluun ja ostamiseen liittyvää ajantasaista tietoa ja täydennyskoulutusta on tarjolla maksutta kaikille kiinnostuneille. 

– Alaan liittyy paljon erityispiirteitä ja termistöä, jonka osaamisesta hyötyy ihan jokainen markkinoinnin ammattilainen. On myös yhteiskunnallisesti merkittävää, että kotimaisen median vahvuuksia nostetaan tällä tavalla esiin, sillä vaikuttavaa journalismia ei synny ilmaiseksi, Itävuo toteaa.

Uutis- ja aikakausmedian koultusmoduulissa käsitellään mainonnan keinoja printissä ja digissä. Liitteet ja tuotenäytteet ovat aikakauslehtimainonnalle ominaisia.

Maksuton koulutus suoritetaan verkossa omaan tahtiin. Yhden moduulin suorittamiseen menee noin 25–30 tuntia. Jokaisessa moduulissa paneudutaan seuraaviin teemoihin:

  • Mediasuunnittelun perusteet
  • Johdanto ja toimiala
  • Strateginen käyttö, vahvuudet ja vuosisuunnittelu
  • Mainonnan muodot, mittaaminen ja hinnoittelu
  • Kampanjasuunnittelu ja seuranta
  • Käsitteet ja mediamatematiikka
  • Luovuus ja trendit

Kunkin moduulin lopputentin hyväksytysti suorittaneet saavat osoituksena osaamisestaan Mediaguru-sertifikaatin. Moduuleita voi suorittaa yhden tai useampia.

Lue lisää ja ilmoittaudu koulutukseen

MediaGurun ovat rahoittaneet Euroopan sosiaalirahasto, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu sekä Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus. Hankkeen yhteistyökumppaneina ja ohjausryhmässä ovat mukana Aikakausmedia, Outdoor Finland, RadioMedia ja Screenforce Finland sekä Kansallisesta Mediatutkimuksesta (KMT) vastaava tutkimusyritys Media Metrics Finland.

Kuvat: Jarkko Mikkonen
page shape 1 page shape 3

Lue myös

×

Haku: