Kerroimme hiljattain, että A-lehdet lanseerasi kansainvälisille markkinoille suunnatun lifestylesivusto Kotona.comin, jossa julkaistaan englanniksi kotoiluun liittyvää sisältöä sisustuksesta puutarhanhoitoon ja suomalaisesta desginista remontointiin.
Nyt A-lehtien kansainvälistyminen jatkuu, sillä helmikuussa lanseerattiin muhkea asumisen ja lifestylen printti-bookazine Nordic Homes. Bookazinella tarkoitetaan tavallista paksumpaa, kirjaa muistuttavaa aikakauslehteä. Lehden ensimmäinen numero esittelee pohjoismaista asumista suomalaisesta näkökulmasta, kertoo A-lehdet tiedotteessaan. Se eroaa muista pohjoismaisista asumisen lehdistä siinä, että sisällöissä korostuu nimenomaan suomalainen elämäntapa, siinä missä muut lehdet esittelevät esimerkiksi tanskalaisia koteja.
A-lehtien asiantuntijatiimi on kuratoinut lehteen kokoelman ainutlaatuisia koteja. Lehden päätoimittajan Kari-Otso Nevaluoman mukaan lehdessä esitellään arkkitehtuuriltaan poikkeuksellisia ja laadukkaasti sisustettuja asuntoja, jotka ovat tunnelmaltaan kodikkaita ja lämpimiä.
A-lehdet laajentavat kansainvälistä liiketoimintaansa, sillä pohjoismainen elämäntapa kiinnostaa maailmalla. Uusi printtilehti on vastaus laajaan kansainväliseen kysyntään.
– Globaali aikakauslehtien markkina on arvoltaan noin 33 miljardia dollaria. Nordic Homes erottuu markkinassa ainutlaatuisella konseptillaan, joka yhdistää modernin skandinaavisen tyylin perinteisiin. Uskomme, että suomalainen elämäntapa ja estetiikka kiinnostavat, ja voimme saavuttaa tällä julkaisulla oman osuutemme kansainvälisestä sisustajayleisöstä, sanoo A-lehtien johtaja Terhi Hauskamaa tiedotteessa.
Lehti on saatavilla kymmenissä maissa helmikuusta alkaen. Nordic Homes tulee myyntiin esimerkiksi Marks & Spencerin myymälöihin Britanniassa. Julkaisua myydään Yhdysvalloissa Barnes & Noble -ketjussa, Kanadassa, Australiassa, Japanissa, Singaporessa sekä useissa Euroopan maissa, kuten Belgiassa, Portugalissa, Italiassa, Alankomaissa, Espanjassa, Saksassa, Ruotsissa ja Norjassa.