Oppaat
Mainonnan tutkimukset, tietoa liitteistä ja käytännesäännöt mainonnan tunnistamisesta.
VINK! Näin tehdään hyvä natiivimainos naisille
Semioottis-kvalitatiivisessa tutkimuksessa selvitettiin, millainen natiivimainonta puree naisiin. VINK-opas kertoo, mitä mainostajan kannattaa ottaa huomioon mainontaa suunnitellessaan eri kanavissa.
HELP! Näin tehdään hyvä aikakauslehtimainos
Brändäysopas tarjoaa työkaluja mainonnan suunnittelun tueksi seitsemällä eri toimialalla.
TRIP! Näin tehdään hyvä matkailumainos
Tutkimus opastaa parhaiden matkailumainosten saloihin.
LOOK! Näin tehdään hyvä kosmetiikkamainos
Tutkimus opastaa parhaiden kosmetiikkamainosten saloihin.
WROOM! Näin tehdään hyvä automainos
Tutkimus opastaa parhaiden automainosten saloihin.
CHIC! Näin tehdään hyvä muotimainos
Tutkimus opastaa parhaiden vaate- ja asustemainosten saloihin.
WAU! Näin tehdään hyvä sisustusmainos
Tutkimus opastaa parhaiden sisustusmainosten saloihin.
JES! Näin tehdään hyvä hyvinvointimainos
Millainen lääke-, luontaistuote- tai vitamiinilisämainos aikakauslehdessä herättää lukijan kiinnostuksen?
NAM! Näin tehdään hyvä elintarvikemainos
Millainen ruoka- tai juomamainos aikakauslehdessä herättää lukijan kiinnostuksen?
Liitesanastoa
Tiedätkö, mitä tarkoittaa nuuttaus, perforointi tai preeglaus? Entä mikä ero on irtoliitteellä ja sidotulla liitteellä? Tässä pieni liitesanasto avuksesi.
Ohjeita: liimaraitalite, irtoliite, sidottu liite
Tietoa yleisimmistä liitetyypeistä.
Suositellut toimitusohjeet liitteille - varmista tarkat ohjeet aina mediamyyjältäsi!
Painotaloilla voi olla eri käytäntöjä liitteiden osalta.
Mainonnan käytännesäännöt suomeksi
Näiden käytännesääntöjen tarkoituksena on määrittää mainonnan tunnistettavuutta koskevia hyvän tavan vaatimuksia aikakauslehdissä. Sääntöjä tulkitaan sopusoinnussa kuluttajansuojalain 2 luvun 4 §:n sekä Julkisen sanan neuvoston Journalistin ohjeiden 16. kohdan kanssa.
Recognisability of advertising in Finnish magazines – Code of conduct
Code of conduct of the Finnish Magazine Media Association with respect to recognisability of advertising.