Tammikuussa Nissanin Turvaväli toi selvän voiton Kuukauden aikkarimainos -kisassa reilulla 40 % äänisaaliilla. Hopeaa otti WWF mainoksella Rakkaudesta luontoon, joka keräsi 17,2 % äänistä. Platkuksi ei jäänyt Aku Ankkakaan: se selvisi äänestyksessä pronssille saaden 14,4 % kannatuksen. Ääniä kisassa annettiin hienot 459 kappaletta.
Tammikuun shortlistalla olivat mukana myös Tjäreborgin Sunprime Hotels aikuisille ja Suomen Unileverin Pirkka Magnum Ruby.
Turvaväli
Mainostaja: Nissan Nordic Europe
Alistair Stanger, Marketing and Digital Communications Manager
Veera Salo, Marketing Manager
Mediatoimisto: OMD Finland
Petra Rauhala, Account Manager
Karo Karhunen, Senior Specialist
Mainostoimisto: TBWA North
Antti Nykänen, Senior Account Manager
Maria Kuutsa, Social Content Strategist
Erno Reinikainen, Creative Director
Jyrki Poutanen, Chief Creative Officer
Mikko Pietilä, Executive Creative Director
Juhana Hokkanen, Innovation Director
Jukka Aaltonen, Junior Art Director
Marina Nosko, Junior Production Art Director
Tuomas Perälä, Senior Copywriter
Pekko Pistokoski, Copywriter
Jesse Korhonen, Planner
Melissa Kuitunen, Content Producer
Hanna Heikkilä, Producer
Fanny Haga, Photographer
Ville Hackzell, Photographer’s Assistant
Julkaistu: Tekniikan Maailma, Meidän Talo
Rakkaudesta luontoon
Mainostaja: WWF Suomi
Noora Käyhkö, projektipäällikkö
Alexandra Antell, AD
Päivi Larikko, markkinointiviestinnän asiantuntija
Juho Talja, markkinointiviestinnän asiantuntija
Julkaistu: Apu
Päihitä platku
Mainostaja: Aku Ankka / Sanoma Media
Sami Koski, Head of Marketing
Mainostoimisto: Ryhmä Creative Agency ja Sanoma / Sanna Lintunen, AD
Julkaistu: Glorian Koti
Kuukauden aikkarimainos nostaa esiin hyvää mainontaa
Kuukauden aikkarimainos -kilpailun tarkoituksena on tuoda esiin hyvää aikakauslehtimainontaa sekä inspiroida sen tekijöitä.
Vuoden 2016 alusta alkaen kilpailu on järjestetty yleisöäänestyksenä Markkinointi&Mainonnan sivuilla.
Ensimmäinen kisa käytiin tammikuussa 2008.