Haku

Digiyleisö kasvoi jälleen ennätyslukemiin – aikakausmedioiden viikkotavoittavuus 2,48 miljoonaa

Toukokuussa keskimääräisen viikon aikana aikakausmedioiden yhteenlaskettu yleisö digissä oli 2 484 522 käyttäjää, mikä on suurin mitattu nettotavoittavuus nykyisen mittauksen aikana. 

FIAM:in mittauksessa on mukana 33 aikakausmediaa, joista voidaan laskea nettoluku. Nettoluvulla tarkoitetaan sitä, että kukin käyttäjä lasketaan mukaan vain kerran riippumatta siitä, mitä laitetta hän käyttää.

Aikakausmedioiden keskimääräinen viikkotavoittavuus digissä (kaikki aikakausmediat yhteensä, netto)

Lähde: FIAM. Keskiarvot kunkin kuukauden viikoista. Mittauksessa on mukana 33 aikakausmediaa. Luvussa ei huomioitu Me Naisten eikä HS Meidän perheen sivustoja. Maaliskuun luvut puuttuvat mittausongelmien takia.

FIAM:n mittauksen mukaan 18 aikakausmediaa tavoitti digitaalisissa kanavissaan yli sadan tuhannen käyttäjän yleisön toukokuussa keskimääräisen viikon aikana.

Ylivoimaisesti eniten sivulatauksia keräsi toukokuussa Seiska yli 12,6 miljoonalla sivulatauksellaan.

Keskimääräinen viikkotavoittavuus (reach) toukokuussa 2022, top 10

1 Is.fi > Menaiset 1 324 007
2 Seiska.fi 1 200 693
3 Talouselama.fi 639 078
4 Tekniikkatalous.fi 583 697
5 Anna.fi 441 164
6 Kotiliesi.fi 423 906
7 Meillakotona.fi 312 042
8 Kaksplus.fi 291 014
9 Tivi.fi 229 952
10 Apu.fi 190 159

Lähde: FIAM. Keskiarvot viikoista 18–21/2022.

Keskimääräisen viikon sivulataukset (pageviews) toukokuussa 2022, top 10

1 Seiska.fi 12 626 415
2 Is.fi > Menaiset 5 679 450
3 Tekniikkatalous.fi 1 610 199
4 Anna.fi 1 473 434
5 Talouselama.fi 1 392 634
6 Meillakotona.fi 1 081 972
7 Kotiliesi.fi 1 046 507
8 Tekniikanmaailma.fi 828 214
9 Kaksplus.fi 755 828
10 Hymy.fi 585 615

Lähde: FIAM. Keskiarvot viikoista 18–21/2022.

Viikoittaiset tulokset löytyvät FIAM:in julkiselta listalta. Luvut päivitetään myös kuukausittain Aikakausmedian Mediakorttipalveluun niille Aikakausmedian jäsenten lehdille, jotka ovat FIAM:n asiakkaita. 

Kuva: Shutterstock

FIAM (The Finnish Internet Audience Measurement) on online-yleisöjen virallinen mittaus Suomessa. FIAM tuottaa tietoa sivustojen yleisöistä sekä eri päätelaitteiden osalta että kokonaisuutena.

Keskeinen mittari on viikkotavoittavuus. Tavoittavuusluvut (reach) ovat nettolukuja, jossa eri laitteita (kuten desktop, mobiili, sovellukset) käyttävä käyttäjä lasketaan mukaan vain kerran.

FIAM:ia tuottaa Media Metrics Finland Oy (MMF), joka on voittoa tavoittelematon media-alan kehitysyhtiö. MMF:n toteuttajakumppani on AudienceProject AsP.

page shape 1 page shape 3

Lue myös

×

Haku: