Aikakausmediat tavoittivat marraskuussa keskimäärin 2 575 723 viikkokäyttäjää digissä, mikä on paras tulos puoleen vuoteen. Kaikkien FIAM-mittauksessa mukana olevien aikakausmedioiden sivuja ladattiin marraskuussa yhteensä yli 27,2 miljoonaa kertaa keskimääräisen viikon aikana. Mittauksessa on mukana yhteensä 35 aikakausmediabrändiä.
Yksittäinen aikakausmedia tavoitti keskimääräisen viikon aikana 212 741 lukijaa digissä.
Suurimmillaan verkkoyleisöt olivat tammi–huhtikuussa, jolloin aikakausmediat tavoittivat joka kuukausi yli 2,7 miljoonaa kävijää digissä. Toukokuussa verkkoliikenne kääntyi laskuun, mutta vilkastui jälleen lokakuussa. Vähiten yleisöä tavoitettiin syyskuussa, ja myös viime vuoden joulukuu oli hiljaisempi kuukausi.
Viimeisen vuoden aikana aikakausmedioiden viikkotavoittavuus oli keskimäärin 2 571 796. Yksittäinen aikakausmedia tavoitti keskimääräisen viikon aikana 212 741 lukijaa digissä.
Aikakausmedioiden viikkotavoittavuus digissä (reach), kaikki aikakausmediat yhteensä
Keskiarvo kunkin kuukauden viikoista. Tavoittavuusluvut (reach) ovat nettolukuja, jossa eri laitteita (kuten desktop, mobiili, sovellukset) käyttävä käyttäjä lasketaan mukaan vain kerran.
Vilkkain aika sivulatauksien määrässä oli alkuvuosi tammikuusta maaliskuuhun. Sivulatausten määrä kertoo, kuinka paljon juttuja lehtien sivuilla on katseltu. Keskimääräisen viikon aikana aikakausmedioiden sivuja ladattiin lähes 27,9 miljoonaa kertaa.
Sivulatausten määrä kulki viimeisen vuoden aikana jokseenkin samantahtisesti yleisön määrän kanssa, mutta poikkeuksiakin oli. Esimerkiksi joulukuu 2022 oli tavoitetun yleisön määrässä toiseksi heikoin kuukausi, kun taas sivulatausten määrässä neljänneksi paras. Ero kertoo siitä, että joinakin kuukausina samat lukijat saattavat lukea useampia juttuja.
Aikakausmedioiden keskimääräiset viikoittaiset sivulataukset (pageviews), kaikki aikakausmediat yhteensä
Keskiarvo kunkin kuukauden viikoista.
FIAM-mittaus uudistui joulukuussa 2022. Tätä aiemmin julkaistut verkkoyleisöluvut eivät ole vertailukelpoisia nykyisiin lukuihin.
Mediakohtaiset viikoittaiset tulokset löytyvät FIAM:in julkiselta listalta, joka päivitetään torstaisin klo 12.30. Julkisilta listoilta löytyvät medioiden viikkotason peitot, sivulataukset, käynnit ja käyntiuseus (reach, pageviews, sessions ja frequency).
Tavoittavuus- ja sivulatausluvut päivitetään myös kuukausittain Aikakausmedian Mediakorttipalveluun niille Aikakausmedian jäsenten lehdille, jotka ovat FIAM:n asiakkaita.
Aikakausmedioiden digiyleisöt, kuukausittain päivittyvä tilasto
FIAM (The Finnish Internet Audience Measurement) on online-yleisöjen virallinen mittaus Suomessa. Keskeinen mittari on viikkotavoittavuus. Tavoittavuusluvut (reach) ovat nettolukuja, jossa eri laitteita (kuten desktop, mobiili, sovellukset) käyttävä vierailija lasketaan mukaan vain kerran.
FIAM:ia tuottaa Media Metrics Finland Oy (MMF), joka on voittoa tavoittelematon media-alan kehitysyhtiö. MMF:n toteuttajakumppani on AudienceProject AsP.
Seurannassa on mukana 36 aikakausmediabrändiä, joista 35:ltä mitattiin tulokset vuonna 2023.