Päivän teemaa, Vauhtia teknologisista innovaatioista, käsitellään monipuolisesti alan arvostettujen puhujavieraiden esityksissä. Mukaan kannattaa ilmoittautua pian!
Keynote-puhuja Condé Nastin innovaatiojohtaja Siobhan Keam kertoo puheenvuorossaan web 3 -innovaatioista ja niiden tuomista liiketoimintamahdollisuuksista. Condé Nast on yksi Yhdysvaltojen merkittävimmistä aikakausmediakustantajista, jonka brändeihin kuuluvat muun muassa Vogue, Wired, The New Yorker ja Pitchfork. Keam työskentelee Condé Nastilla web 3 -strategian rakentamisen parissa ja tutkii työssään uusien teknologioiden, kuten blockchainin ja metaversumin hyödyntämistä.
Ohjelmistoyritys a.i.materin toimitusjohtaja Lauri Falck puolestaan kertoo esityksessään mediasisältöjen tuottamisesta koneäänellä. A.i.mater tunnetaan luonnollisen kuuloisten koneäänten kehittämisestä, ja suomenkielistä Ilona-koneääntä onkin jo kuultu erilaisissa lehtisisällöissä, äänikirjoissa, verkkosivulukijoissa sekä kuulutuksissa.
”Seuraavan viiden vuoden aikana tulemme näkemään merkittävää kehitystä koneäänten luonnollisuudessa. Tunnetilojen automaattista tulkintaa tutkitaan jo nyt. Tulemme varmasti näkemään myös täysin synteettisiä ääniä, joiden ominaisuuksia kuulija voi säätää mieleisekseen.”
Schibsted-mediakonsernin Head of Lab Agnes Stenbom kertoo, kuinka tekoäly voi auttaa luomaan entistä kattavampia uutiskokemuksia. Stenbom johtaa Schibstedin ja Tinius-säätiön hanketta, jossa tutkitaan kehittyvien teknologioiden käyttöä journalismin inklusiivisuuden kasvattamiseksi. Väitöskirjatutkijana hän tutkii tekoälyn ja ihmiskompetenssien yhdistäviä hybridiprosesseja uutistyössä.
Lasten ja nuorten näkökulmaa Mediapäivään tuovat kirjailija Paula Noronen ja Helsingin Sanomien Lasten uutisten esihenkilö Fanny Fröman. He kertovat lapsista ja nuorista yleisönä ja avaavat sitä, miten nuorten maailmasta pysytään ajan tasalla.
Onnistuneen podcastin sisältökomponenteista puolestaan kertovat Podimon Content Manager Kirsi Takala sekä Kerhotalo-podcastin kolumnisti ja vaikuttaja Emmi Nuorgam sekä esiintyjä, toimittaja ja somevaikuttaja Laura Haimila.
Vauhtia teknologisista innovaatioista -paneelin vetää Aalto-yliopiston professori Risto Sarvas. Panelisteina toimivat A-lehtien Antti Karvanen, Storytelin Aleksi Pöyry ja Rovio Entertainmentin Hanna Valkeapää-Nokkala.
Mediapäivässä on mukana myös päättäjäpaneeli, Think Ink 2023 -kilpailun voittajien julkistaminen sekä TBWA:n strategiajohtaja Markus Niemisen vetämä disruptio-workshop. Lisäksi 8-bit-sheep kertoo tunnistautumisesta, datan hyödyntämisestä ja asiakaskokemuksen optimoinnista media-alalla.
Ilmoittaudu mukaan alan huipputapahtumaan nyt!
Mediapäivä 2023 – vauhtia teknologisista innovaatioista
Aika: 25.1.2023
Paikka: Lasipalatsin Bio Rex, Mannerheimintie 22–24, 00100 HELSINKI
Hinta:
-
Hinta jäsenille 450,00 € (+ alv 24%). Hinta muille 490,00 € (+ alv 24%)
-
Etähinta jäsenille 350,00 € (+ alv 24%). Etähinta muille 390,00 € (+ alv 24%)
*) Jäsenhinnat koskevat Aikakausmedian, Graafisen Teollisuuden, Medialiiton, RadioMedian, Suomen Kustannusyhdistyksen ja Uutismedian liiton jäsenyrityksissä työskenteleviä.
Mediapäivä
Mediapäivä on media-alan oma tapahtuma, joka kokoaa yhteen alan toimijat, vaikuttajat ja toimialasta kiinnostuneet. Alan huipputapahtumassa ovat monipuolisesti esillä alan kuulumiset sekä tulevaisuuden suuntaviivat ja mahdollisuudet. Mediapäivän järjestävät Aikakausmedia, Graafinen Teollisuus, Medialiitto, RadioMedia, Suomen Kustannusyhdistys ja Uutismedian liitto.